Yararı Var

1.008 views
views

İnsan hayatında beslenmenin yeri ve önemi tartışılmaz.Günümüzde hastalıkların nedeninde ve tedavisinde tükettiğimiz besinlerin etkisi çok büyük olmakta. Beslenme alışkalığımız nasıl olmalı ? Vücudumuz için gerekli olan besiler neler? Hastalıkların tedavisinde hangi besinler önemli rol oynuyor ve hangi hastalığa hangi besinler iyi geliyor? Her insanın gün içerisinde tüketmesi gereken bir kalori ihtiyacı vardır. Bu ihtiyacı en sağlıklı vücuda sahip olmak için en dengeli şekilde almalıyız. Uzmanlar her insanın yaş,kilo,cinsiyet,gün içerisinde fiziksel hareketlerini baz alarak farklı kalori miktarlarına sahip olduğunu ve kulaktan dolma bilgilerle bir tahmin üzerine yapılmamasının önemli olduğunu vurguluyor. Zira bu miktarlar bebeklerde, çocuklarda, hamilelerde, emzirenlerde, yaşlılarda ve sigara – alkol kullananlarda, kronik hastalığı olanlarda günlük 2000 kaloriden daha az ya da daha çok alması olarak vitamin ve mineral gereksinimiz için farklılık gösterecektir. Bu kriterler göz önüne alınarak, normal sağlıklı bir insanın ihtiyaç duyduğu vitamin ve mineraller miktar olarak en fazla; A Vitamini ihtiyacı Erkek: 1000 mcg
Kadın: 800 mcg . A vitamini bakımından zengin havuç,ıspanak,kara lahana,şalgam yeşillikleri,marul kavun,domates ,keçi-inek sütü ve daha bir çok besin hem günlük A vitamini ihtiyacınızı karışılayacak hemde sizi gece körlüğü,göz kuruluğu,cilt kuruluğu,solunum ve idrar yolu enfeksiyonlarının oluşmasını önlemede yardımcı rol oynayacaktır. İhtiyacımız olan günlük 1000-1200 mg Kalsiyum’u karşılamamıza yardımcı olacak besilere örnek olarak peynirler,susam,keten tohumu, badem yüksek olarak bulundurarak günlük olarak tüketilmesi ihtiyacın karşılanmasına faydalı olacaktır. Ancak fazla Kalsiyum zararlı olmakla birlikte böbrek taşı ve hasarına yol açabiliyor.Bununla birlikte yüksek tansiyon,kalp hastalıkları da kalsiyum alınırken dikkat edilmesi gereken unsurlar barındırıyor.2000 mg’lık günlük Potasyum ihtiyacınız için brokoli,fesleğen,rezene,greyfurt,salatalık gibi besiler; alkol tüketimi fazla olan insanlarda aynı zamanda bu sebepten olacak hastalık riskinin azaltılmasında da yardımcı olacaktır. Diş ve kemik yapımızın sağlığı ve çocukluk dönemdeki gelişim için gerekli olan minerallerin başında gelen Fosfor da vücudun günlük olarak en fazla ihticaç duyduğu minerallerden. Balık ve deniz ürünleri başta olmak üzere badem,fıstık,mercimek,karaciğer ve böbrek tüketmek fosfor ihtiyacının giderilmesinde ve kemik erimesi, cam kemik hastalığı. diş çürükleri gibi hastalıkların tedavisine yardımcı nitelik taşıyor.
Vücudumuz günlük olarak başta saydıklarımız olmak üzere 32 farklı vitamin ve minerale ihtiyaç duyuyor. Bu besinlerin dengelenmesi ve miktar olarak tüketilmesinin en uygun hali bir uzman kontrolünde olmasının önemi vurgulanıyor.