AUDI’den Devrim Niteliğinde Bir Atılım : Sentetik Benzin

2.887 views
views

audi_100323948_l

Gün geçtikçe azalan dünya kaynaklarının yerini doldurmak için bir çok araştırma yapılmakta ve alternatif çözümler geliştirilmekedir. İhtiyaç duyduğumuz en önemli kaynaklar arasında olan petrol ve türevi kimyevi maddelerin gün geçtikçe azalması otomotiv sektörünü harekete geçirdi. Hibrit teknolojisi, güneş enerjisi vb. alternatifler denense de yeni geliştirilen bir yöntem bunların önüne geçecek gibi.

Dünya devi bir marka olan  Audi’nin yaklaşık birkaç hafta önce duyurduğu hava ve karbondioksit kullanarak sentetik dizel üretmesinin ardından, şimdi de Audi petrol kullanmadan bitkilerden tümüyle sentetik benzin üretmeyi başardı. “e-benzin” adı verilen sentetik benzin Audi’nin proje ortağı Fransız Global Bioenergies tarafından üretildi. 2014 Aralık ayına doğru Global Bioenergies mısır kökenli biyokütle glukozları kullanarak izo-bütan elde etmek için bir fermentasyon ünitesi kurdu. İzobütan gazı petrokimya endüstrisinde kullanılan plastik, yakıt vb. pek çok alanda kullanılabilen bir rafine ürünü.

Fermantasyon olayı gerçekleştikten sonraki adımda ise maddeyi saflaştırarak olgunlaştırma sağlanıyor. Bu sayede belirli basınç altında akışkan yani sıvı olarak depolanabiliyor. Bununda bir kısmı Almanya’ya yollanarak iso-oktan yakıtına çevriliyor ve böylelikle 100 oktan saf benzin elde ediliyor. Normalde izo-oktan benzinin kalitesini arttırmak için kullanılan bir katkı olsa da direkt olarak da kullanılabiliyor. Audi’nin iddiasına göre bu yakıt sülfür ve benzen içermediğinden temiz bir yanma sağlıyor ve çevre dostu bir yakıt olarak ön görülüyor. Bu sentetik ürünün yüksek oktanlı olması sayesinde motorlar daha yüksek sıkıştırma oranı oluşturarak daha verimli çalışıyor. Audi bu yakıt bileşimini motorlarda deneyerek sonra araçlarda deneyecek. Delcourt  yakıtın tüketiciye yakında ulaşabileceğini belirtiyor. Şirket bir sonraki aşamada 10 kat daha büyük bir fabrika inşa ederek, 2016’da yılda 100 ton izooktan ve yüksek saflıkta izobütan üretmeyi planlıyor.

havayakıtı

Sadece Hava ve Karbondioksitten Dizel Yakıtı da Üretti :

E-dizel adı verilen yani ekolojik dizel denilen bu yakıtı oldukça çevreci bir şekilde üretiyor. Rüzgar, güneş ve hidroenerji kullanarak sudan tersinebilir elektrolizle hidrojen üretiyor. Sonrasında bu hidrojen karbondioksit karıştırılarak 2 kimyasal prosesle karbondioksite dönüştürülüyor. Bu hammadde (blue crude) rafine edilerek sentetik e-dizele dönüştürülüyor. Pilot istasyon günde 160 lt. üretebiliyor ve % 70 civarı verim elde ediliyor. Dresden’ da üretilen yakıt daha büyük bir tesiste üretilecek. Alman Federal Eğitim ve Araştırma Bakanı Johanna Wanka, makam aracı Audi A8′e bir kaç litre yakıt koyarak başarıyı kutladı.