2014 Yerel Seçimlerindeki Reklam Çılgınlığı

1.263 views
views

Partilerin seçimler için yaptığı harcamalara olan tepkiler yıllardır devam etse de bu gelenek bu seçimlerde de değişmişe benzemiyor.

Medya Takip Merkezi’nin yaptığı araştırmaya göre mart ayında kanallara en çok reklam veren partiler ve en çok reklam alan kanallar belirlendi. Buna göre en çok reklam veren parti AKP olurken onun arkasından CHP ve MHP geliyor.

ULUSAL BASINA EN ÇOK İLAN VEREN PARTİLER  
No Marka Adet
1  Adalet ve Kalkınma Partisi 549
2 Cumhuriyet Halk Partisi 317
3 Milliyetçi Hareket Partisi 239
4 Demokratik Sol Parti 43
5 İşçi Partisi 34
6 Saadet Partisi 13
7 Bağımsız Türkiye Partisi 12
8 Barış Ve Demokrasi Partisi 11
9 Büyük Birlik Partisi 8
10 Özgürlük ve Dayanışma Partisi 5

0

Partilerin en çok reklam verdiği gazetelere bakacak olursak;

CHP’NİN EN ÇOK REKLAM VERDİĞİ ULUSAL GAZETELER      
No Marka Adet
1 Posta 101
2 Hürriyet 55
3 Milliyet 42
4 Sabah 21
5 Habertürk 15
6 Zaman 12
7 Cumhuriyet 8
8 Bugün 5
9 Taraf 5
10 Sözcü 5

 

  MHP’NİN EN ÇOK REKLAM VERDİĞİ ULUSAL GAZETELER      
No Marka Adet
1 Ortadoğu 128
2 Posta 31
3 Zaman 31
4 Hürriyet 22
5 Sabah 10
6 Habertürk 5
7 Anayurt 4
8 Taraf 2
9 Milliyet 2
10 Yurt Gazetesi 1
  Görsel medyada ise açık ara AKP önde; 

GÖRSEL MEDYAYA EN FAZLA REKLAM VEREN SİYASI PARTİLER  
 
No Parti adı Adet Süre
1 Adalet ve Kalkınma Partisi 2.170 97.807
2 Cumhuriyet Halk Partisi 1.261 35.507
3 Milliyetçi Hareket Partisi 4 28

 parti-televizyon-reklamlari-2014

AKP ve CHP’nin reklam verdiği kanallar ise;

AKP’NİN EN ÇOK REKLAM VERDİĞİ TV KANALLARI   CHP’NİN EN ÇOK REKLAM VERDİĞİ TV KANALLARI
 
No Kanal Adı Adet Süre   No Kanal Adı Adet Süre
1 NTV 334 14.187 1 Kanal D 192 5.799
2 Kanal 24 281 13.796 2 NTV 191 5.386
3 Star TV 260 11.767 3 CNNTürk 178 5.038
4 ATV 260 11.967 4 Habertürk 169 4.651
5 TGRT Haber 256 12.144 5 Star TV 153 4.154
6 TRT 1 253 11.419 6 STV 119 3.389
7 Kanal D 237 10.031 7 FOX 108 2.960
8 Kanal 7 230 10.556 8 Show TV 108 3.055
9 CNNTürk 19 382 9 TGRT Haber 43 1.075
10 FOX 13 546

 

Harcamanın boyutu dikkat çekiyor

Yapılan harcamaların miktarının açıklanmaması fiyat konusunda isabetli bir çıkarım yapmayı engellese de reklam fiyatlarına bakarak fikir sahibi olabiliriz.

Örneğin partilerin tvlere verdiği reklamlardan yola çıkarsak; Off prime time denilen ülkemizde sabah programları saatlerine denk gelen zamanda yayınlanan 8 saniyelik ve 10 kere yayınlanacak bir reklamın bedeli 17.500TL olarak belirlenmiştir. Bu rakam prime time saatlerinde 1 tekrar karşılığı 35.900TL ve haber saatlerinde 14.400TL olarak değişiyor. Genel olarak baktığımızda ise fiyatlar zamana göre 8.200TL ile 35.900TL arasında değişiyor.

Sadece mart ayında görsel medyaya kabaca 100.000 saniye reklam veren AKP’nin bu fiyatlara göre yine kabaca 2 Milyar TL değerinde harcama yaptığını söyleyebiliriz. Keza aynı hesapla CHP’nin de  900 Milyon TL değerinde bir harcama yaptığını söyleyebiliriz. (Bu gibi durumlarda kanallarla partiler arasında yapılan farklı anlaşmalar olduğu için kabataslak belirtilen fiyatlar reklamın normal değerini göstermektedir.)

Bu rakamlara diğer  partilerin ve diğer reklam verilebilecek yayın organlarının eklenmesiyle devasa bir bütçenin sadece yerel seçimler için ayrıldığını söyleyebiliriz.

(Kaynak:Medya Takip MerkeziTvreklam)